Tuesday, September 1, 2009

Masjid Nabi

saya terbaca satu atikel menulis perristiwa dimasjid nabi Madinah .Peritiwa itu ada tahun 2001,selesai saje solat zohor akan dibuka bumbung masjid yg beroda,ketika itu saya juga bersama menjenguk keatas melihat terus kelangitbiru yg indah.Tetiba satu bunyi yg amat kuat seperti kapal terbang tempur seolah2 menjunam.tapi saya tidaklah terkejut malah saya tinjau2 jika ternampak kapal terbang tersebut. tapi tak nampak pun. Tetiba saye tenguk ramai orang perempuan berpusu2 ke arah pintu tak sabar2 nak keluar dari masjid.Tetapi memang kebiasaannye mereka suka berebut jadi taklah menghairankan saya.Dalam atikel tu mereka menangis ketakutan mendengar bunyi kapal terbang tu.Masa tu saya tak pula rasa takut sebab saya berada dimasjid Nabi.Ramai orang perempuan yg cedera terpijak dan ambulan datang membawanye ke hospital. tapi saya tak pula terfikir mereka lari kerana bunyi kapal terbang tu,sehinggalah saya terbaca atikel tu.bagi saya bunyi kapalterbang tu biasalah.Memang orang lelaki tertinjau2 kehairanan sewaktu orang perempuan tu berebut nak keluar.saya juga terperasan mereka macam tak dengar je bunyi k.terbang tu. Allah hanya memperlihatkan Kebesaran pada orang perempuan je kut.........................Amin.........

No comments:

Post a Comment